financiëren of lease?

Hi,

Heb even jullie hulp nodig.

Wat is volgens jullie het beste om te doen als je net bent begonnen.

Een toestel financiëren dmv lening of om het te leasen?

Ik wil jullie hulp vragen qua kosten wat het verstandigst is.

Bij voorbaat dank.

1154

LOGO WEBSITE.png

 

Hi,

Absoluut leasen, ik zou sowieso nooit gaan financieren, wat heb je er aan in de game? Ook in real life worden bijna alle toestellen tegenwoordig geleased.

Grt

Arjen

Hoi Tim,

Arjen heeft gelijk. Kopen is enkel goed als je de cash liggen hebt.

Als je begint met een nieuwe maatschappij, kan je best enkele turboprops of regional jets leasen. Eventueel aangevuld met een of twee narrow body jets. Starten met 5 tot 8 toestellen, laat je toe om een klein netwerk uit te bouwen met vluchten die op elkaar aansluiten.

Jan

Bedankt voor jullie reacties! Voortaan ga ik dus leasen!

 Ook in real life worden bijna alle toestellen tegenwoordig geleased.

Uhhhh............ nope.

Jammer dat je geleaste vliegtuigen niet aan een dochter onderneming kan doorgeven. Daarvoor moet je wel zelf in bezit hebben ;-)

Jammer dat je geleaste vliegtuigen niet aan een dochter onderneming kan doorgeven. Daarvoor moet je wel zelf in bezit hebben ;-)

Wat is het nut? Dan kan je net zo makkelijk een nieuwe leasen.

Lease vergoeding van je werkmaatschappij naar je holding. Dus je holding genereert inkomsten om op die manier weer deelnemingen te kunnen doen. 

Hoi,

doorverhuren kan niet, en zal allicht ook niet ingevoerd worden.

Als ik winst wil versluizen tussen holding en dochter(s), geef ik een vliegtuig cadeau in de ene richting en verkoop ik het voor geld in de andere richting. Wat bedoel je trouwens met deelnemingen ? Een nieuwe dochtermaatschappij oprichten ? Koop een vliegtuig(je) volgens het budget dat je hebt, en volgens de bedragen die je wil versluizen. En dan geef/verkoop je het vliegtuig heen en weer tot je het geld hebt warr je het hebben wil. Vind ik trouwens handiger dan een vliegtuig doorverhuren en dan moeten wachten tot je holding voldoende geld bijeengespaard heeft. En dat terwijl je dochtermaatschappij misschien bulkt van de poen  ;-)

Jan

Deelnemingen zijn het hebben van aandelen in organisaties die niet tot je concern behoren. Vreemd dat we zo ingewikkeld moeten doen om activa over te hevelen. Als je naar de W&V rekening kijkt dan zie je dat er wel regels zijn die een soort van fee structuur mogelijk maken in moeder-dochter verband. 

Hoi,

er is in het verleden op alle mogelijke manieren gesjoemeld met aandelen. Vandaar al die beperkingen. Vroeger kon je trouwens helemaal geen geld versluizen tussen holding en dochtermaatschappij. Dat kan pas sedert anderhalf jaar, mits het heen en weer schuiven van eigen vliegtuigen.

Hier neem je deel aan een spel, en je betuigt je deelneming bij een overlijden. Als het over investeren gaat, gebruiken we eerder participatie dan deelneming  ;-)

Jan