Login on Aspern temporarily impossible

[EN] Due to a technical issue, login on Aspern is currently impossible. As part of the launch of Quimby, we had to upgrade a core server component that is currently causing trouble. We're working to resolve the issue as quickly as possible.

[DE] Durch ein technisches Problem ist ein Login auf Aspern gegenwärtig nicht möglich. Als Teil des Starts von Quimby mussten wir eine zentrale Serverkomponente upgraden, die nun Probleme verursacht. Wir arbeiten so schnell wir können an einer Lösung.

Hoffentlich hat man nicht Aspern mit neuem Spielwelt verwechselt.

Sicher nicht, Ferias.

[EN] Aspern is back to normal, Quimby is finally open.

If your account remains in trial mode, do this:

  1. Go to https://secure.airlinesim.aero/aquila/app/account/settings
  2. Save your settings (no change required)

This should fix it.

[DE] Aspern läuft wieder normal, Quimby ist endlich offen.

Wenn euer Account so erscheint als wäre er noch im Trial-Modus, dann einfach diese Schritte befolgen:

  1. Profil aufrufen: https://secure.airlinesim.aero/aquila/app/account/settings
  2. Ein mal abspeichern (Änderung nicht erforderlich)

Das sollte das Problem beheben.

Are we supposed to change our passwords? And email?

I rather just stick to my old worlds, until problem is fixed I guess....

Are we supposed to change our passwords? And email?

I rather just stick to my old worlds, until problem is fixed I guess....

No, just click "save" once, which will trigger a re-sync of your account data. As said, no actual changes required.

[EN] Aspern is back to normal, Quimby is finally open.

If your account remains in trial mode, do this:

  1. Go to https://secure.airlinesim.aero/aquila/app/account/settings
  2. Save your settings (no change required)

This should fix it.

[DE] Aspern läuft wieder normal, Quimby ist endlich offen.

Wenn euer Account so erscheint als wäre er noch im Trial-Modus, dann einfach diese Schritte befolgen:

  1. Profil aufrufen: https://secure.airlinesim.aero/aquila/app/account/settings
  2. Ein mal abspeichern (Änderung nicht erforderlich)

Das sollte das Problem beheben.

Funktioniert leider nicht...

Scheint als es wohl ein grösseres Problem gibt?!

Nun ja, statt ein Darlehen aufnehmen zu können, werde ich wohl einige Maschinen verlieren...

... und mir überlegen, ob ich noch weiterspielen will. :unsure:

Aspern has been down for almost 12 hours. Anyone knows when it will be fixed?

No need to worry. Same procedure as on every update

Sorry guys, I was sick in bed all night and didn't get the alert. Will look into this asap.

Login on Aspern should be working again.

Gute Besserung!