Minimal Price adjustments and Flight Costing Iteration II

[EN]

To get the week started, these changes have been rolled out to all game worlds this morning:

  • The redesigned Flight Costing has gone through a second iteration to improve overall readability: There's now a summary of the detailed costing at the top of the page, the load overview has been moved into its own table, the content now has a fixed width to work better on wide screens, minimum and set prices have been moved close to each other and all imputed values are highlighted in italic.
  • The minimum price formula has been improved, generally lowering the minimum prices for cargo. It is now based on the total possible payload, not the payload-weight by installed pax capacity.
  • A bug has been fixed that allowed to schedule undelivered aircraft from the route interface.

[DE]

Zum Wochenstart wurden heute Morgen diese Änderungen in allen Spielwelten eingespielt:

  • Die überarbeitete Flugkostenrechung ist durch eine zweite Iteration gegangen um die Lesbarkeit zu verbessern: Es gibt nun oben auf der Seite eine Zusammenfassung der ausführlichen Kostenrechnung, die Auslastungsdaten wurden in eine eigene Tabelle verlegt, der Inhalt hat eine feste Breite, damit er auf breiten Bildschirmen besser lesbar ist, Mindestpreise und gesetzte Preise stehen näher beieinander und alle kalkulatorischen Werte werden kursiv hervorgehoben.
  • Die Mindestpreisformel wurde dahingehend angepasst, dass der Mindestpreis für Fracht nun in aller Regel niedriger ausfällt. Sie basiert nun auf der maximal möglichen Zuladung und nicht mehr der Zuladung nach installierter Passagierkapazität.
  • Es wurde ein Bug behoben, der es erlaubte, aus dem Routeninterface heraus noch nicht gelieferte Maschinen zu verplanen.