Jullie hebben het misschien al gezien in het Development Logbook, maar ook hier nog maar eens een verwijzing: AirlineSim gaat ook in het Nederlands beschikbaar komen!
De laatste paar maanden is er hard gewerkt aan de vertaling en de daarvoor noodzakelijke software. Dat proces is vandaag (althans, t/m v1.5.8) afgerond. Zodra de komende patch naar 1.5.8 op de servers is kunnen jullie dus ook in jullie eigen taal van AirlineSim gebruik maken!
Aangezien vertalen ook mensenwerk is, en ik een deel van de vertalingen een half jaar (of meer) eerder dan het resterende deel heb gemaakt, kan het goed zijn dat sommige onderdelen niet goed bij elkaar passen, woordgebruik ineens anders wordt, etc. Wanneer jullie tijdens het spelen zulke dingen tegen komen, stuur dan een mail naar support met een kopie van de tekst zoals die wordt weergegeven (screenshot is niet nodig, met alleen een direkte kopie van de tekst kan ik deze opzoeken en corrigeren) en de verbeteringsvoorstellen voor de aangehaalde teksten. Jullie hulp in het verbeteren van zulke onvolkomenheden wordt zeer op prijs gesteld.
Ik hoop dat jullie veel plezier aan deze toevoeging zullen beleven!
Tim
PS. Bij eventuele vragen kunnen jullie natuurlijk ook altijd hier terecht.
om internationaal door te breken is het allicht interessanter om het spel te vertalen in het Spaans en Frans. Dit omdat de doorsnee Nederlander/Vlaming geen problemen heeft met Engels. Dit in tegenstelling met de doorsnee Fransman en Spanjaard. Maar ik vermoed dat het ook te maken heeft met praktische mogelijkheden… zoveel Spaans- en Franstaligen zitten er allicht niet in het AS-team
Het blijft natuurlijk wel een leuk idee om alle teksten ook in het Nederlands te vertalen. Ik heb alvast Nederlands ingesteld om te kijken of ik foutjes vind.
op de pagina met instellingen (Servername» Home » Onderneming » Instellingen) is een tekst string niet vertaald. Er staat:
Ondernemingsprofiel
Public information text
En op de overzichtspagina van elke server (Servername » Home) staan de intresten die aangerekend worden voor leningen met of zonder zekerheden. Voor nieuwe spelers is het allicht duidelijker om het te hebben over leningen met borg (waarborg, onderpand).