Ok, I checked it again but I cannot find a difference.
Perhaps it is the changing Company Image: the flight with the high rating in ORS is scheduled for 10th of October, the other flight already tomorrow (with the lower rating). Hence it will be the changing Company Rating?
You have it there. The higher rating flight is actually flying LATER than the lower rating flight. So yes it looks like the changing image.
It was my understanding that tomorrow's flight has rating 99 and day after tomorrow 91.
If tomorrow's flight has 91 (and is listed in ORS after the day after tomorrow's flight) which has 99, then all is OK.
Sorry, you are right. I described it the opposite way. Later flight = higher rating which is normal and makes sense.
EDIT:
Welcher Flug ist es denn? Also Start, Ziel und Flugnummer?
MEX - CUN flight nr. AM 5028 (server Gatow, Aerolinea Mexicana)
But it was my mistake - I was under the impression that the flight tomorrow had the higher rating than the flight on 10th. Which is not the case, sorry again.
Naja, dein Airbus ist älter geworden. Ist jetzt 10,1 Jahre alt. Vielleicht hat dass das Image und somit die ORS-Bewertung beeinflusst. Guck mal auf das Produktionsdatum (bzw. den Geburtstag^^) in der Maschinen-Historie.
Das ist immerhin eine Variabel, die sich ganz ohne dein Zutun ändert. ;)
EDIT:
Falscher Gedanke von mir, denn dein Flug wird ja ab dem 10. Oktober besser bewertet!
Ich glaube, dass es an der Verbesserung des Gesamt-Images liegt. Ich hatte zuerst gedacht, dass der Flug MORGEN ein höheres Image hätte als der Flug am 10. War aber anders rum.
Schön finde ich, dass das so schnell springen kann... Irgendwas reagiert da sehr schnell! Was wiederum ja gut ist - denn dann werden positive wie auch negative Entwicklungen sofort angezeigt.