Seats

Hallo iedereen,

Ik probeer nu al ruim een maand mijn eigen luchtvaartmaatschappij op te zetten, met vallen en opstaan.

Maar nu even naar het onderwerp: welke stoelen gebruiken jullie in jullie short-haul flights? Meer in de richting van vluchten die rond de 500 à 1000km zijn.

Alvast bedankt!

Len

Hoi Len,

als je een realistische indeling wil, moet je standaard zetels of zo gebruiken. Zelfs in business gebruiken ze gewone zetels. Hoogstens blijft de middenzetel dan ongebruikt.

Maar aangezien onze virtuele passagiers naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken, en niet naar de prijs, gebruik ik recliner short haul in economy en full bed in business. Ik gebruik deze indeling voor alle vluchten. Op die manier kan een vliegtuig dat langere vluchten doet, ook een korte vlucht erbij nemen om het rooster te vullen.

Het spel is op dat vlak gebalanceerd. Voor een zetel die twee keer groter is, kan je de dubbele prijs vragen. Je krijgt dezelfde ORS rating.

In werkelijkheid geven grotere zetels je meer winst. En dat verschil is vooral duidelijk op korte vluchten. De check-in (handling) en de bediening aan boord zijn immers kosten die je per passagier betaalt. Maar een passagier die het dubbel betaalt voor een grote zetel, kost je ook maar 11 dollar voor de check-in.

Jan