[EN/DE] Gatow and Devau server status

[EN]

At the moment both gameworlds are not reachable. We are looking for it and inform you again as soon as new information will be available

[DE]

Zur Zeit sind die beiden Spielwelten nicht erreichbar. Das Problem ist in Bearbeitung. Wir informieren an dieser Stelle wieder, sobald neue Informationen zur Verfügung stehen.

[EN]

The server is obviously online again and is doing database checks which needs some times - after this it shall start processing the backlog again. We will inform you again ;)

[DE]

Der Server mit den Spielwelten ist offensichtlich wieder online. Es werden im Moment Prüfungen an der Datenbank vorgenommen, was einige Zeit benötigt. Danach sollte die Abarbeitung des Rückstandes beginnen. Wir werden darüber wieder informieren ;)

obviously online again? still can’t log onto Gatow

please check again...

It might be possible that it is down from time to time.

Devau is accessible but, at least in my case, the current "inflight" status instances are more than 12 hours old - I assume backlog processing not running/completed?

Good luck fixing Devau!

It was not running - I just restarted the server some 10 minutes ago and the backlog shall be processed right now - devau 21,000 open flights and gatow 17,000 (comming from 19,000 on restart).

Gatow is now "up to time" - devau still needs some more time

Gatow ist nun wieder aktuell - Devau benötigt noch ein wenig mehr Zeit

And Devau processed the backlog too // Auch Devau konnte seinen Rückstand abarbeiten.

I can't acess Gatow! :/

Devau seems to be down again too...

I am unable to access Gatow at this time, either.

Yep, Gatow seems to be down again

This is not funny! Yesterday already, I was not able to access my account for half of the day (here in India) and today it looks as if it is going to be the same case.

Reminds me of the troubles of the last big patch which resulted in similar situations...

This is really highly annoying - especially after such a price hike which we have seen in the last month...

I agree with tkuipers

I'm looking at this ...

Ich schaue danach ...

[EN]

Our administrator is trying to bring up the server with the two game worlds. However, first impressions and signs are not positive. We will again inform you when we have more details.
 

[DE]

Unser Administrator ist derzeit dabei zu versuchen den Server mit beiden Spielwelten wieder ans Laufen zu bekommen. Die ersten Eindrücke und Vorzeichen sind jedoch noch nicht positiv. Wir werden wieder informieren, sobald wir mehr wissen.

Hopefully u get it back online soon. 24h downtime is already to much!

There is no 24h downtime... - anyway we do our best to solve it. But as written before the problem seems to be larger than yesterday.

[EN]

Short status update:

With last nights crash we occured some problems with the database. Our admin (a big thank you at this point) is trying to repair it right now. This will take some more time but he sounded somehow optimistic, which is a good sign ;)

Our primary aim is to have the server up again, the second will of course be to think about a compensation for the player.

[DE]

Kurzer Status Update:

Mit dem Absturz letzte Nacht gibt es einige Probleme an der Datenbank. Unser Admin (an der Stelle ein großes Danke-Schön) versucht diese nun zu reparieren. Das braucht noch etwas Zeit, aber er klang vorsichtig optimistisch - was schon mal ein gutes Zeichen ist ;)

Unser primäres Ziel ist es, den Server wieder ans Laufen zu bekommen. Danach werden wir über eine Kompensation für die betroffenen Spieler nachdenken.

[EN]

Gatow and Devau are facing a hardware problem. We don't know the exact consequences yet, but it will take some more time to get new hardware and the game worlds running again. We're doing our best to get it done as quickly as possible and inform you as soon as we're able to tell more details.

[DE]

Gatow und Devau haben ein Hardware-Problem. Wir kennen die exakten Konsequenzen noch nicht, aber es wird noch einige Zeit dauern, neue Hardware zu beschaffen und die Spielwelten wieder zum laufen zu bringen. Wir tun unser Bestes, um es so schnell wie möglich zu erledigen und werden hier wieder informieren, sobald wir mehr Details nennen können.